Jednodniowe wyjazdy

W ramach projektu „COOL-TURA” realizowanego przez Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Powiatu Jarosławskiego w partnerstwie z Fundacją PZU w dniach 06.10.2016r. oraz 07.10.2016r. odbyły się jednodniowe wyjazdy do Zamku w Krasiczynie, Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej, oraz Muzeum Dzwonów i Fajek w Przemyślu.

W wycieczce wzięło udział 40 dzieci wraz z opiekunami z następujących szkół:

• Szkoła Podstawowa nr 7 w Jarosławiu- opiekun grupy Pani Barbara Wojtuś
  • Szkoła Podstawowa nr 9 w Jarosławiu- opiekun grupy Pani Barbara Jańczak
  • Szkoła Podstawowa w Pełkiniach- opiekun grupy Pani Barbara Lemiech
  • Szkoła Podstawowa w Roźwienicy- opiekun grupy Pani Izabella Mroczka

W dniu 06.10.2016r. wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Zamku w Krasiczynie. Historię XVII wiecznego zamku przedstawił nam przewodnik, który oprowadził nas po Dziedzińcu Zamkowym, Kryptach w Baszcie Boskiej, Gabinecie Myśliwskim w Baszcie Szlacheckiej, Kaplicy Zamkowej pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny oraz Salach ekspozycyjnych.

Dodatkową i wywołującą największe emocje atrakcją dla dzieci były Lochy Zamkowe.

Na zakończenie zwiedzania udaliśmy się do przyzamkowego parku, gdzie podziwialiśmy pomniki przyrody, oraz karmiliśmy kaczki pływające w stawie.

W dniu 07.10.2016r. uczestnicy projektu mieli możliwość zwiedzenia Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej, który usytuowany jest na terenie dawnej dzielnicy Żydowskiej, a swoją formą architektoniczną nawiązuje do architektury fortecznej. Tu zobaczyliśmy zbiory z dziedziny archeologii, etnografii, historii, sztuki i rzemiosła. Na zbiory muzealne składają się malarstwo sztalugowe, ikonowe, rysunek, grafika, rzeźba, plakiety i medale oraz liczny księgozbiór.

Kolejnym punktem zwiedzania było Muzeum Dzwonów i Fajek w którym dzieci podziwiały wystawę fajek i akcesoriów fajczarskich, oraz ekspozycje dzwonów. Zwiedzanie zakończyliśmy wyjściem na taras widokowy z którego podziwialiśmy panoramę Przemyśla. Zwiedzanie Przemyśla zakończył wspólny posiłek.